lördag 1 april 2017

Keps Cup final i Rönninge

Idag var det dags för final i den ärorika Keps Cupen. 4 varv skulle köras på den 3.5 km långa banan som hade kryddats med en del regn under natten. Banan hade en hel del stenhällar och rötter som som var feldoserade så det skulle bli lite halt. Bra teknikträning och riktigt kul att köra.
Dock hade jag lite problem med ryggen idag. Maxade på styrketräningen i torsdags och känningar ifrån det satt kvar.
Körde 4 uppvärmningsvarv för att få upp värmen och förhoppningsvis mjuka upp ryggen lite gran.

Vi blev runt 120 stycken som skulle starta idag så det var ett riktigt stort startfält.
 
Fick till en skaplig start och var med ganska långt fram. Tyvärr gjorde sig ryggen påmind och jag fick dra ner på tempot redan på första varvet. Blev omkörd av en hel del men tänkte att det får bli bra träning och bara ta sig runt.
Ut på sista varvet så lyckades jag få bakhjulspunktering också. Var inte ensam om det utan jag tror det var över 20 stycken som råkat få punktering. Det verkade som att det varit en vass sten i en utförslöpa på slutet som ställt till det.

Lyckades pumpa upp det och kunde köra mitt sista varv. Blev omkörd av team kompisen Mats Allerstrand när jag stod och pumpa och försökte köra ikapp så jag skulle ha någon att jaga på slutet så jag skulle slippa köra själv.
Orkade dock inte cykla ikapp men behöl min placering.
Vet inte riktigt var jag hamnade i totalen men jag var 3:a innan det här och jag tror att jag behöll den platsen.
Här har vi årets vinnare av Keps Cupen i alla klasser.
 

Inga kommentarer: