lördag 15 april 2017

Lagtempo Arta till Can Picafort

Idag var det dags att testa på lagtempo. Vi skulle först köra ut i lugnt tempo till Capdepera.
 
Gick fint som uppvärmning för det behövdes efter gårdagens backdistans med intervall upp till Puig Major.
 
Vi tog sen en fika vid Capdepera och där kom vi på att vi skulle dela upp oss i team MTB och team LVG.
Vi i team MTB var några personer korta så vi fick äran att ha med oss Torbjörn också. Blev lite taktiksnack innan vi drog iväg.
 
Vi körde lugnt upp till Arta där lagtempo började. Det gick lite ryckigt i början då vi MTB:are inte riktigt är van vid den här typen av träning och vi hade några nya med som aldrig kört sånt här heller.
Tempot skruvades upp och vi växlade så fort vi kommit fram  för att inte behöva dra så länge. Fabian flög av först och då var vi bara 4:a kvar. Vi höll ett bra tempo men blev ikappkörda av team LVG. I en nedförsbacke kommer vi ikapp och jag la mig bakom för att hämta lite krafter. Då sticker Torbjörn iväg på sidan och jag är inlåst mellan 2 åkare och får bromsa för att kunna komma om. Då har Torbjörn redan fått en lucka på 50 meter som jag får täppa igen. Jag lyckas komma ikapp men har gott alldeles för mycket på rött så när han bombar på uppför så är jag helt rökt och orkar inte hålla hjul. Kort därefter får Jonathan släppa och då är det bara Torbjörn och Erik kvar som får hålla tempot.

Team LVG som tog det lite lugnare uppför kunde lätt köra ikapp det där nerför nu när det bara var 2 kvar i vårat team så det blev nästan promenadseger för dem.

Jag lyckades hålla 43,3 i snitt på de 18,6 km som lagtempo var på trots att jag tappa med runt 4 km kvar.
Härligt stekt i benen nu. I morgon är sista dagen så det är väll bara att krama ur det sista ur benen och sen ta några vilodagar.

Inga kommentarer: